Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання, що охоплює період до 2029 року, та оперативний план на 2024-2026 роки, були схвалені Міністерством освіти і науки України.
«Головна мета стратегії полягає в створенні умов для якісної освіти для кожного учня, враховуючи його індивідуальні потреби та можливості. Однією з ключових проблем є недостатньо інклюзивне та безбар’єрне освітнє середовище, обмежений доступ до якісного інклюзивного навчання у територіальних громадах та низький рівень сприйняття суспільством різноманітності людини», — зазначено у повідомленні Міністерства освіти і науки.
Серед заходів стратегії передбачено:
— індивідуалізацію навчання з урахуванням потреб кожного учня;
— підтримку соціальної інтеграції та розуміння різноманітності;
— розвиток потенціалу учнів;
— боротьбу з дискримінацією в освітньому процесі;
— підтримку педагогів та органів місцевого самоврядування.
Реалізація плану передбачає удосконалення моніторингової системи, підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів, створення інклюзивного середовища в закладах освіти та підвищення кваліфікації педагогів.